przykładowe, przypadkowe zdjecia z montażu TD42T
jak rozpoznajemy silniki TD42T
(będę tą treść uzupełniał ponieważ ciężko jest za jednym podejściem wypisać wszystkie cechy identyfikacyjne )
Na wolnossacym nakretka na wale 41 a w turbo 56, sam wał korbowy w oryginalnym turbo jest znacząco masywniejszy .
W silniku z y61 4.2 turbo vacu jest na rozrządzie a nie na altku.
Pompa wtryskowa z y61 ma element elektroniczny wyprzedzenia kata wtrysku.
Y60 turbo pompa ma sekcje 10 mm y61 turbo 11 mn.
jak widać używamy wyłącznie oryginalnych części nawet w najdrobniejszych detalach
pas przedni został przerobiony na wzór amerykański tak aby zawsze był dobry dostęp do wszystkich elementów zespołu napędowego
teraz trochę prac dla ogólnego dobrostanu jednostki oraz lepszego wyglądu, przyznam, że cały czas wszystko mnie kusiło, żeby rozebrać większość lub wszystkie zewnętrzne detale silnika i zrobić im kompleksową odnowę… obawiam się, że właścicielowi pojazdy nie wystarczyło by cierpliwości bo już od dawna się nie może doczekać 🙂
rozgałęzienie dla czujników oleju zamontowane, rozrusznik jeszcze przed przeglądem
alternator po przeglądzie
defa, pomimo, że wg producenta dedykowana to niestety nie chciała wejść na swoje miejsce 🙁
ale co to dla nas, trochę pracy i dogadaliśmy się z defą 🙂
ciąg dalszy nastąpi