Oto kolejny Y61, przyprowadzony do nas z pomorza aby dać mu nowe życie, ponieważ korozyjnie jest już niewesoło .
zdecydowałem się na zamieszczenie tego tematu szczegółowo na stronie ponieważ przypadek jest interesujący .
Prace,które będziemy na nim prowadzić będą w nieco innym wariancie jak te z tematu poprzedzającego- P1
Ciąg Dalszy Nastąpi
poniżej krótki raport z rozbiórki auta , zdjęcia po kliknięciu powiększają się .
- wygnite mocowania w ramie
- podłoga od spodu
- podłoga od spodu
- podłoga
- podłoga
- podłoga
- podłoga
- podłoga
- pas przedni od wewnątrz
- nadkole przednie lewe
- mocowanie do ramy
- tylna kieszeń błotnik
- próg drzwi bagażnika
- pas przedni
- pas przedni
- pas przedni
- nadkole strona pasażera
- nadkole strona pasażera
- próg wewnętrzny smoła
- próg wewnętrzny smoła
- próg wewnętrzny smoła
- próg wewnętrzny smoła
- kwnęka błotnika PP
- odchodzi klar
- odchodzi klar
- paćkane smołą nadkola
- wygnite mocowania w ramie
Ciąg Dalszy Nastąpi
- amortyzatorytylny ciekną
- prawy jak lewy
- stan kul pozostawia do życzenia
- korektor siły hamowania tylnej osi
- korektor siły hamowania tylnej osi
- amortyzatory przenie i odboje -do wymiany
- prawy jak lewy
- odboje nie nadają się do powtórnego użycia
- prawy jak lewy
- tylne amortyzatory
Ciąg Dalszy Nastąpi .
Obecnie po przygotowaniu wszystkie drobne elementy podwoziowe poszły do obróbki strumieniowo ściernej .
Sprawdzony mam stan wyeksploatowania mostów , wg tego co da się sprawdzić przy pomiarach luzów na łożyskach , wałkach atakujących . standardowy komplet łożysk w przodzie wymaga uwagi , czy tylko regulacja czy wymiana okaże się w pełni przy demontażu , jednak w tej wstępnej ocenie stanu ogólnego raczej wymiana , piasty przód, zwrotnice przód .
Niewiadomą pozostał jeszcze stan bieżni na półosiach -ocenimy to po demontażu mostu .
Rama jest w trakcie prac , już po sprawdzeniu głębokości wykorodowania , w trakcie prześwietlania zakładek i felców .
nowe oblicze starej ramy nabiera koloru
- wnętrze ramy po obróbce str.ściernej
- wykorodowane spawy
- mocowanie belki pod skrzynią i silnikiem ,śruby skorodowane do połowy swojej średnicy
Ciąg Dalszy Nastąpi
- zacisk tył
- zacisk tył
- zacisk tył
Ciąg Dalszy Nastąpi
obecnie wszystkie elementy, które będą ocynkowane są w trakcie cynkowania .
jak widać po dalszych elementach, most przedni już dawno wołał o pomstę
-gnój w przegubach
-bieżnie uszczelniaczy półosi w takim stanie nie będą szczelne nigdy,pewnie dlatego oleju w tym moście było mniej niż połowa stanu właściwego .
łożyska zwrotnic można pozostawić bez komentarza bo nie wiadomo co napisać-brak słów.
na szczęście tylny most po szczegółowych pomiarach okazał się bez zarzutów .
CDN
a teraz coś już zupełnie odmienionego
- rama po cynku , udrażniamy gwinty
- drobiazgi po cynku
KLIKAJĄC 1 X NA ZDJĘCIE A POTEM KOLEJNY zmaksymalizujesz obraz
CDN
pomału SKŁA-DA-MY podwozie 🙂 obecny etap prac nie jest widowiskowy, nie ma co fotografować, efekt będzie widać jak już będzie gotowe, masa detali, którym nie można odpuścić .
CDN
podwozie już prawie uzbrojone, trwają prace nad przednim mostem .
CDN
Mamy gotowe podwozie,trwają prace na kulach przedniego mostu, pozostałe elementy przedniego mostu są gotowe, bieżnie na półosiach zrobione, łożyska wymienione, wszystkie drobiazgi jak spinki, mocowania przewodów hamulcowych itp elementy są już za nami .
Kontynuujemy prace przygotowawcze nad karoserią .
most ukończony jak widać
jest sporo gorzej niż wyglądało 🙁
smoła stanowiła doskonałe zamaskowanie, ale w konsekwencji to właśnie ta smoła spowodowała aż taką korozję .
Bywało gorzej, damy radę .
Półosie już po regeneracji
CDN
tak było
a tak wygląda nowe oblicze silnika
- widok na pompę
- podwozie już z zespołem napędowym
Trwają prace nad karoserią, lada chwila obróbka strumieniowo ścierna .
karoseria oczyszczona z rdzy, większość trawienia też mamy już za sobą, zaczynamy podkładować .
po pierwszym podkładowaniu będziemy wycinać i wymieniać te elementy, które tego wymagają .
przyjechały też inne drobiazgi z cynku
CDN
progi wewnętrzne gotowe do zakrycia
połączenie progów z podłogą i mocowaniami karoserii również .
niebawem koniec prac blacharskich, zostały drobiazgi i dopięcie całości .